Online marketing eszközök
Mik az online marketing eszközök? Hogyan lehet őket igazán hatékonyan használni?
Közösségi média felületek, Google Ads, Keresőoptimalizálás és még sok más eszköz, amiket megfelelően kell használni.
Ezen az oldalon segítünk az online marketing eszközöket megismerni és megtöbbszörözni a bevételt.
Honlap elemzés marketing szempontból
Sokszor találkozom fórumokban, tanácsadásokon olyan kérdéssel, hogy a kérdező elszánt célja, hogy a weboldalát jobbá tegye, mert nem hoz elég konverziót. Gyakorlatilag a mindennapi online marketingünk nagy része ez. De mitől függ az oldalon végbemenő siker? Hogy lehet, hogy mások gagyinak kinéző weboldallal is hülyére keresik magukat, mások pedig a nagyon drága weboldalukkal sem tudnak megfelelő eladást realizálni. Ezt jártuk picit körbe!
Ha egy honlapot elemzünk marketing szempontból, akkor a legfontosabb kérdés nyilván az, hogy azt a célt, amire létre lett hozva, mennyire teljesíti? Ha terméket kell értékesítenie, akkor mennyi terméket értékesít? Ha szolgáltatást értékesít, akkor mennyien keresik fel a honlapon keresztül a céget? Ha tájékoztatni szeretne, akkor mennyi felhasználót ér el?
Bármi is legyen a célja a weboldalnak, mennyire hatékonyan éri el. El tudja-e adni azt, amire ki lett találva?
Honlap elemzés marketing szempontból – Összetevők
Ahhoz, hogy eredményes legyen egy honlap marketing szempontból, több feltételnek kell megfelelnie.
Marketing terv
Igen, nem kimondott weboldal készítési lépés, de fontosabb, mint gondolnád!
Ideális, ha a honlap indulása előtt készül egy marketing terv arról, hogy milyen tartalommal, milyen üzenettel fogja megcélozni a felhasználókat? Mi lesz a vállalkozás egyedisége, miben lesz másabb, mint a többi konkurens? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket kell tisztáznunk magunkban ahhoz, hogy nem csak a vállalkozásunk, a termékünk, de az azt bemutató weboldalunk is megnyerő legyen egy külső szemnek.
A marketing terv sablon persze nem merül ki ennyiben. Tartalmaz számos más lépés- és akciótervet is. Például: Milyen online marketing eszközöket fogunk használni? Mekkora költségkeretet fognak ezek az eszközök használni? Milyen eredményeket várunk el rövid- közép- és hosszútávon? Hogyan fogjuk mérni az eredményeket, visszajelzéseket?
Ezekre mind választ kell adnia egy marketing tervnek a weboldal szempontjából.
Közösségi média jelenlét
Ma már nem kérdés, hogy használni kell a közösségi média erejét, hogy sikeres legyen egy weboldal. Az a kérdés, hogy hogyan használja a közösségi médiát a céljai elérésében? Melyik közösségi média felületeket használja a cég induláskor?
Még Magyarországon is több felületet használhat a célközönséged, amik témánként és korosztályonként eltérő hatékonyságúak lehetnek.
A legnépszerűbbek:
Facebook
Youtube
Instagram
Pinterest
Linkedin
Egyéb más felületek:
Twitter
Snapchat