Hírnévmenedzsment - Néhány tipp a sikerhez
Ha nem megfelelően vagy nem hatékonyan kezelik, a hírneve károsodása vállalkozásának kudarcát okozhatja. Ezért a hírnévmenedzsment olyan készség, amelynek elsajátítására minden feltörekvő vállalkozónak időt kell szánnia. Az alábbiakban bemutatott információk és útmutatások megismerése nagyszerű módja e kulcsfontosságú folyamat megkezdésének.
Ha nyilvános baklövést követ el, mutassa meg a világnak, hogy érett, és kérjen bocsánatot. Mindenki követ el hibákat, de nagy ember kell ahhoz, hogy ezt elismerje. Ha az emberek látják, hogy valóban bocsánatot kér az elkövetett hibákért, akkor valószínűbbé válik, hogy a jövőben önnel fognak együtt dolgozni.
Ha vannak alkalmazottai, bánjon jól velük. Sokan nem teszik ezt annyira, amennyire kellene, és ennek következményei lehetnek. Ha híre megy annak, hogy hogyan bánik az alkalmazottakkal, az ügyfelek esetleg nem üzletelnek Önnel.
Hozzon létre levelezőlistát. Tegye gyorsan és egyszerűen elérhetővé a levelezőlistára való feliratkozást. A levelezőlista megerősítése érdekében kínáljon fel kupont vagy más ösztönzőt a feliratkozás ösztönzésére. További bónuszként növelheti levelezőlistáját, ha ajánlói kuponokat kínál fel. Ez lehet egy ingyenes kis termék vagy egy költségcsökkentő kupon.
Ha vállalkozása szerepel egy olyan értékelő webhelyen, amely lehetővé teszi a vállalkozók számára a válaszadást, mindenképpen használja ki ezt. Akár jó, akár rossz a visszajelzés, amit kap, válaszolnia kell rá. Köszönje meg azoknak, akik csak dicséretet mondanak, és ajánljon valamit azoknak, akik elégedetlenek.
Látogasson el néhány olyan helyre, ahová az ügyfelei járnak. Menjen el minden olyan étterembe vagy más létesítménybe, ahol az ügyfelek tartózkodhatnak. Ha ott van, ahol az ügyfelei vannak, jobban megértheti őket. Az ügyfél a társasági környezetben érzi magát a legjobban, és itt nagyobb valószínűséggel lesz nyitott Önnel.
Az Önt kereső embereket közvetlenül az Ön weboldalára vezesse. Ezt úgy teheti meg, hogy a lehető leggyakrabban használja vállalkozásának nevét és más azonosító szavakat a weboldalán anélkül, hogy idegesítő lenne. Ez a keresőket Önhöz fogja vezetni a negatív és esetleg valótlan értékeléseket tartalmazó webhelyek helyett.
Soha ne tegyen közzé hamis értékeléseket és megjegyzéseket, amelyek pozitív fényben tüntetnék fel vállalkozását. Akár hiszi, akár nem, a legtöbb ügyfél felismeri, ha átverik, és elveszíti a bizalmát Önben és a cégében. Ahelyett, hogy ügyfeleket nyerne, a végén elveszítheti őket.
Amikor negatív visszajelzést kap, csábító lehet azonnal felkapni a vizet, különösen, ha az azt író személy nem teljesen őszinte. A jó megközelítés erre az lesz, ha nyugodt marad, és olyan tényekkel szolgál, amelyek megcáfolják a mondanivalóját. Az olvasók ezután már saját ítéletet hozhatnak, miután mindkét oldalt elolvasták.
Ha online van, és tudja, hogy olyasmit akar tenni, ami tönkreteheti az üzleti hírnevét, mindig használjon álnevet. Ezáltal lesz hová elrejtőznie, így senki sem tudja, hogy Ön az. Ne mondja ezt el senkinek, különben megkockáztatja, hogy mások is rájönnek.
Használja ki a közösségi médiát, hogy szilárd online hírnevet építsen. Ügyeljen arra, hogy a cégneve jól láthatóan szerepeljen a közösségi médiaoldalain. Ha van néhány tucat rajongója a Facebook-oldalán, szerezzen be egy egyéni URL-címet, amely tartalmazza a cég nevét. Ez a LinkedIn esetében is lehetséges. Ha a cégneve szerepel az URL-címében, az segít abban, hogy a közösségi médiaoldala magasabb helyezést érjen el a keresőmotorokban.
Ha egy üzletember hírneve csorbát szenved, annak igen súlyos következményei lehetnek. A folyamatos sikerhez elengedhetetlen, hogy tudja, hogyan kerülje ki a és hogyan támassza alá a megingó hírnevet. Ha ezeket a tippeket mindig kéznél tartja, bármely üzletember számára lehetővé válik, hogy átmenetileg zord vizekre evezzen, és teljes mértékben talpra álljon.